Kutyaterápiás foglalkozások az óvodában
Kutyaterápiás foglalkozás a Pillangó és Méhecske csoportban
Két csoportban már második éve az óvodai nevelés, fejlesztés szerves részét képezi heti egy alkalommal (2x30 perc a Méhecske és 2x30 perc a Pillangó csoportban) kutyaterápiás foglalkozás. Bobi, golden retriever, egy nagy plüss mackó, akit imádnak a gyerekek átölelni, hozzábújni. Van is rá bőven lehetőségük terápiás foglalkozásokon. Bobi terápiás munkáját Csiki Dalmával végzi a Pillangó csoportban.
Szofi, ezüst színű közép uszkár, az a terápiás kutya, aki mosolyt csal a gyerekek arcára és vidámabbá teszi a várva várt napjukat, gazdija Mojdisz Csilla oldalán.
A mi heti tervünkre épült az ő tematikus és fejlesztési tervük. Félve kapcsolódtunk bele ebbe az új fejlesztési formába, de hamar elmúltak a félelmeink, ahogy láttuk milyen jó hatással van a gyerekek egész személyiségére. A foglalkozás kedvező hatással van a gyermek szociális és érzelmi fejlődésére, másrészt úgy tűnik, hogy a kutyával való interakciók elősegítik a helyes társas viselkedés elsajátítását, s így javítják a gyermek közösségbe való beilleszkedésének készségét.
Už druhý rok je neoddeliteľnou súčasťou vzdelávania a výchovy v materskej škole canisterapia, terapeutické sedenie so psom, realizovaná raz týždenne (2 x 30 minút pre skupinu Včielky a 2 x 30 minút pre skupinu Motýliky).
S Bobim, zlatým retrieverom, veľkou plyšovou hračkou, sa deti milujú maznať, na čo majú počas terapeutických sedení veľa príležitostí. S Bobim terapeuticky pracuje Dalma Csikiová (Csiki Dalma) v skupine Motýlikov.
Szofi, stredný strieborný pudel, je terapeutický pes, ktorý po boku svojej majiteľky Csilly Mojdiszovej (Mojdisz Csilla) vyčarí úsmev na tvárach detí a spríjemní im dlho očakávaný deň.
Tematický a rozvojový plán terapeutiek vychádzal z nášho týždenného plánu. Báli sme sa zapojiť do tejto novej formy výchovy, no naše obavy čoskoro pominuli, keď sme videli, ako dobre to vplýva na celú osobnosť detí. Aktivita má pozitívny vplyv na sociálny a emocionálny vývoj dieťaťa a na druhej strane sa zdá, že interakcia so psom podporuje osvojenie si dobrého sociálneho správania, a tým zlepšuje schopnosť dieťaťa začleniť sa do komunity.